Bydlení pro V.l.P

REALITNÍ a stavební PROFIT 4 / 2 0 0 0

Bydlení pro V.l.P

Přesně v duchu svého názvu, srozumitelného pro cizince přijíždějící do Prahy, zajišťuje společnost V.I.P. Homes bydlení klientům z řady specifických oborů - finančnictví, diplomacie, bankovnictví - tedy rezidenční pronájmy. Na otázku, proč přicházejí zákazníci právě do této zprostředkovatelské realitní agentury, je jednoduchá a jasná odpověď: Protože V.I. P. Homes nabízí nejlepší výběr příležitostí k bydlení v nejlepších částech Prahy a přizpůsobuje se všem požadavkům klientů.

Více informací o této společností jsme se dozvěděli od její majitelky Márie Mihinové. Realitní agentura vznikla vlastně ná­hodou. Mária Mihinová se původně pohy­bovala mezi nebem a zemi jako letuška, po roce 1989 se rozhodla zůstat už pevně na zemi. Využívala svoje jazykově schop­nosti v cestovní kanceláři nabízející ex­kluzivně služby pouze jednotlivcům, nebo párům turistů, kteří nepřijížděli za krásami Prahy s hromadným zájezdem. Tak se set­kala i s bývalým rodákem žijícím léta v USA, který měl zvláštní přání. Netoužil po turistice, sháněl bydlení, takže neob­jížděl památky, ale domy, v nichž by se mo­hl usadit a zřídit rovněž sídlo svojí firmy. Zanedlouho se sepsala smlouva a sloven­ský Američan nabídl provizi za vyhledání bytu, v zahraniční naprosto běžnou .„Tak jsem získala první odměnu a motiv pro dal­ší práci. Musela jsem se naučit sepiso­vat smlouvy a více si všímat zajímavých lokalit i objektů, vyhledávat jejich majite­le, stejně jako případné zájemce o ubyto­váni. Začátky ještě bez telefonu, nejen mobilního, nad kterými se dnes už jenom usmívám, nebyly vůbec jednoduché. Bě­hem devíti let se mnohé změnilo. Smlou­vy píšu v počítači, neudělám krok bez mo­bilního telefonu a když objíždím objekty, obvykle už sama neřídím, abych mohla v klidu zodpovídat četné dotazy klientů.‘ Mária Mihinová ovládá několik jazyků, ale nejčastěji používá němčinu, takže nejvíce zákazníků má z německy mluvících zemí. Získává je i prostřednictvím německého velvyslanectví, kde je společnost V. I. P. Ho­me dobře zavedená - spolupráce trvá již devět let.

Tři roky úzce spolupracuje s holandskou společností Tel Source. Právě dlouhodo­bé kontakty předurčují úspěch, protože

znamenají další klienty. Jejich počet je nyní menší než před pár lety, neboť zahra­niční firmy si již vyškolily tuzemské pra­covníky a ti mají bydlení bud vyřešené, ne­bo nevyžadují takový luxus.

‘Dnes tvoří moji klientelu také hodně Fran­couzů. Stěhují se do pátého pražského ob­vodu, kde bylo zřízeno francouzské lyce­um. Chtějí bydlet co nejblíže, aby to ne­měly děti daleko do školy, ale ani do centra, protože si během dvou či tříleté­ho pobytu Prahu chtějí opravdu užít.

Základem úspěchu je kvalita

Podobně zaměřených realitních kanceláří je několik, ale nejde hovořit o konkuren­ci či rivalitě. Dokonce se jejich majitelé spojují a předávají si zkušenosti. Stejné tendence má zhruba pětice majitelek-žen. Jsou přesvědčené, že společný projekt má větší šanci na úspěch, než když budou vše řešit nadále jednotlivě. ,, Zatím o tom ho­voříme, ale věřím, že to je blízká budouc­nost, spojeni považuji za vyšší stupeň na­šeho působení na trhu.‘

Pokud M. Mihinová netráví dlouhé hodiny ve společnosti klientů, kterým představu­je rezidenční objekty, vyhledává nové zá­jemce obydlení, nové domy, jedná s jejich majiteli. Vedle zprostředkovatelské role se musí stát diplomatkou, vcítit se do potřeb klientů.

Zakládá si na solidnosti, proto má firma dobré renomé založené na výsledcích do­savadní práce. Potvrzují to klienti z řady majitelů domů i zájemců o bydlení, kteří se k V.I.P. Home vracejí.

Nejtěžší je uspokojit požadavky filmových společností, které chtějí ubytováni pro známé hvězdy. Takové nároky, jaké si ty­to hvězdy na byty kladou, tak u nás ně­kdy ani neexistují, nebo jsou pronajaté dlouhodobě. Například nemohli uspokojit požadavek Toma Hankse, na extrémně vy­soký počet ložnic, ale vyhověli ředitelům zahraničních firem jako je Coca Cola, Phi­lip Morris, pracovali pro Rolls Roys, Peu­geot, Credit Lyonnais a řadu dalších. Nej­častěji nabízejí pronájmy v prestižních lo­kalitách, jako jsou Staré Město, Vinohrady, Hanspaulka a Ořechovka či Hře­benky.

M. Mihinová je zvyklá a byla i v době, kdy pracovala v letištním provozu, že kvalitní servis zákazníci ocení. V tom pokračuje i dnes, jenom forma služby je jiná. Dobře ví, že kvalita předurčuje úspěch a tomu podřizuje i svůj osobní život, kde nezbývá prostor pro náhradní volno za desítky ho­din každodenní práce. Někdy si nevyšetří ani tolik potřebné dvě hodiny týdně na jo­gu, s jejíž pomocí se snaží zkvalitnit hek­tický životní styl.